چند سالی میشود که کانال یوتیوب جعبهابزار بازیسازان (Game Maker’s Toolkit) در ویدئوهایی کوتاه و آموزنده به بررسی و توصیف جنبههای مختلف بازیهای ویدئویی و مفاهیم مربوط به این حوزه میپردازد. من تصمیم گرفتم محتوای این ویدئوها را با کمی تصرف و منطبق کردن آن با مدیوم نوشتار، به فارسی برگردانم. این سری مقالات برای کسانی که آرزوی بازیساز شدن را در سر میپرورانند، یا صرفاً میخواهند بازیهای ویدئویی را بهتر و عمیقتر درک کنند، بسیار مفید خواهد بود. با مجموعه مقالات «جعبه ابزار بازیسازان» همراه باشید.
بیایید فرض را بر این بگیریم که در حال ساختن یک بازی دوبعدی هستید و برای قاببندی گیمپلی بازی به دوربین نیاز دارید. راهحل این مشکل بسیار ساده به نظر میرسد. صرفاً کافی است دوربین را روی شخصیت اصلی ثابت نگه دارید، مگر نه؟ خیر، این اشتباه است. اگر این کار را انجام دهید، نتیجهی حاصلشده دوربینی است بدقلق، محدود و بهشکل خستهکنندهای بیحرکت.
بنابراین بیایید مشکل آن را رفع کنیم. در ادامه ۵ نکته برای ساختن یک دوربین دوبعدی بهتر عرضه شده است.